Ön is sokat töpreng azon, hogy érdemes lenne elindítani egy webáruházat? Egyre többen hoznak ilyen döntéseket anélkül, hogy utánanéznének mivel is jár. Sokan azt hiszik, hogy a webáruházat indítani és üzemeltetni gyerekjáték. Ez nem teljesen igaz. Bár az elindítása valóban egyszerű, hiszen a felhasználható sablonok segítségével bárki összerakhat egy kezdetleges webshopot. Hogy sikeres legyen, ahhoz nagyon sokat kell tenni. Az egyik legfontosabb tennivalónak számít a honlapoptimalizálás, de előtte is vannak még elvégzendő feladatok.
Az első lépés a honlap arculatának megtervezése kell legyen. Persze válogathatunk a már meglévő sablonok közül is, de ha egyedi és látványos webáruházat szeretnénk, akkor jobb, ha saját designt tervezünk vagy terveztetünk. Itt arra is kell figyelnünk, hogy ne bonyolítsuk túl a weboldalt, mert az elriaszthatja a vásárlókat és a későbbi honlapoptimalizálás szempontjait is szem előtt kell tartani már a weblap megtervezésekor. Egyszerűbben fogalmazva, felhasználóbarát és keresőbarát honlapot kell létrehozni.
Akik otthonosan mozognak a honlap szerkesztés berkeiben, azok saját maguknak elkészíthetik a webáruházat, akik viszont most ismerkednek ezzel, jobban teszik, ha szakemberekre bízzák a feladatot. Van még egy lényeges pont a honlapoptimalizálás megkezdése előtt, amit mindenképpen el kell végezni. Online piackutatás nélkül nem tudjuk, hogy melyek azok a termékek, melyek azok a kulcsszavak, amelyekre érdemes építkezni.
Az online piackutatás során nemcsak arra kapunk választ, hogy mely termékek a legnépszerűbbek azok közül, amiket árusítani szeretnénk, hanem a webáruház hibáira is fény derülhet. Azt is megtudhatjuk, hogy milyen erős a konkurencia. A piackutatás nagyon fontos része a webáruház sikeressé tételének folyamatában. Ha ezekkel megvagyunk, akkor kezdődhet a honlapoptimalizálás. Ennek az a célja, hogy a webáruházunk az első helyek valamelyikére kerüljön a találati listákon, amelyeket az internetes keresőmotorok generálnak egy-egy kulcsszó beírásakor.