Manapság nagyon fontos az internetes jelenlét és egyre inkább azon múlik egy vállalkozás sikere, hogy milyen hatékonyan tudja hirdetni, értékesíteni a termékeit vagy a szolgáltatásait. Több hatékony módja is van a célközönség elérésének, ennek egyike a PR-cikkek megjelentetése.
Ha profi PR cikket szeretnél írni, nézd meg a legjobb mintákat és tippeket! Hivatalos szervezeti kommunikációs forma a PR-cikk, ami alatt értendő egy adott szervezet által a médiában megjelenő tartalom. A vállalkozók, kereskedők nagy részének általában a saját weboldal készítése és a közösségi médiában való jelenlét jut az eszébe, ha több vásárlót és bevételt szeretne elérni.
Napjainkban már az emberek nagy része irtózik a megszokott hirdetési formáktól, inkább tartalmakat fogyasztanak. Ennek köszönhetően, egy jól megalkotott blogcikk vagy bejegyzés komoly bevételt eredményezhet bármelyik vállalkozásnak. A sikerhez nélkülözhetetlen a keresőoptimalizálás, a rendszeres tartalomfrissítés és a PR-cikkek megjelentetése.
A PR-cikk hirdetés is, nem is
A PR-cikk alapvetően egy sajtóközlemény, amit a vállalkozások főként marketingcélra szoktak használni. Ez elsősorban tartalom, csak másodsorban reklám és éppen ez a sikerének a titka.
Ha egy PR-cikk megjelentetésére voksolsz, a tartalom mellett, rendkívül fontos az is, hogy hol fog megjelenni az adott írás. Hírportálon, szaklapban, nyomtatott és/vagy online kiadásban? Ebből a szempontból a PR-cikk célja meghatározó. Amikor a tartalma marketingcélú, akkor helyet kaphat minden olyan helyen, ahol elérhető a célközönség. Más a helyzet akkor, ha törvényi előírás a megjelentetése, mert ilyen esetben adott, hogy hol fog megjelenni.
Amennyiben hírportál és újság közül választhatsz, akkor célravezető a célközönség által kedveltebb mellett dönteni. Azt szintén mérlegelni kell, hogy a megjelenés helye befolyásolja-e és milyen irányban a vállalkozást. Egy cég ügyfélkörét jelentősen bővítheti a jól elhelyezett PR-cikk vagy advertorial. A cikk megírásánál több szempontot is figyelembe kell venni.
Szem előtt tartandó szempontok
A sikeres PR-cikk megírásához fontos a jó stilisztikai érzék és a tökéletes helyesírás megléte, de persze, jóval többről van itt szó. Az emberek szórakozás, tájékozódás és/vagy tanulás céljából fogyasztanak tartalmakat, ezért ezt kell nekik nyújtani.
A sikeres PR-cikk négy lényeges jellemzővel rendelkezik. Ezek közé sorolható az informatív, objektív, hatékony és olvasmányos tulajdonságok. Kulcsfontosságú a cikk bevezetése, a címadás, az első mondat és bekezdés, ugyanis az emberek többsége ezek alapján dönti el, hogy elolvassa az adott írást vagy sem. A PR-cikkből mindenképpen derüljön ki, hogy kinek és miért íródott!
Az olvasó kapjon benne választ az esetlegesen felmerülő kérdéseire és egy végső összegzésben foglalja össze a lényeget. Függetlenül attól, hogy milyen márka jelenik meg a PR-cikkben, a lényeg, hogy olyan szövegkörnyezetben forduljon elő, ami erősíti a márka iránti bizalmat és elkötelezettséget. A prcikk.com weboldalon minden információt megtalálsz a cikkírással kapcsolatban.